omjagkanhjalpa.blogg.se

Den här bloggen handlar om hur det är att leva med kronisk värk och sjukdomarna Fibromyalgi och Ehlers Danlos Syndrome (EDS) och hopp om att kanske kunna hjälpa fler med liknande bekymmer.

Läkarbesök 19/1 2012

Publicerad 2013-11-16 19:20:00 i Allmänt, Läkarbesök,

Två tuffa dagar vart det nu med sådan värk så man vill spy, idag är den väl lite mer "normal". Somnade med världens spränghuvudvärk igår och vakna med den imorse likaså... Mest vid ena tinningen.. kom troligen ifrån nacken :-/ Men nu är det ganska bra..
 
Kommer knappt ihåg vart jag slutade sist när jag skrev om "Grå K"...? Men vi försöker!
 
Nu är det i slutet av januari 2012. Jag var ju uppsatt på ett återbesök igen efter några veckor... Jag åt medicinerna som hon hade satt in och kämpade på, tiden var vidrig men inte så mycket att göra åt... Jag hade fått börja jobba på 25 % och visst var det skönt att få komma iväg o träffa arbetskamraterna igen men det var en riktigt pärs att jobba pga värken. Men eftersom man ville visa på att man var motiverad o villig till att jobba så gjorde man det. Jag hade ju märkt att Grå K trodde att jag led av psykiska besvär och var arbetsskygg så jag ville ju såklart visa motsatsen..
 
Återbesöket den 19/1 diskuterade vi om Bechtrews sjukdom. Jag frågade angående den då jag hade en del symtom som påminde om den sjukdomen. Enligt anteckningar från henne så står det bara "Försöker förklara mekanismerna bakom ryggont". Och det innebar ju då återigen hennes fina kommentarer "Livet är smärta och det är inte farligt att ha ont". Samt att man kände sig dumförklarad som vanligt.. Och så har hon skrivit "Hon kommer inte idag in på diskussion ang vilka mediciner hon tar." Vaddå HON kommer inte in??!! Det är väl läkaren som ska ta upp det eller? Suck....?
 
Min sjukskrivning låg här på den procenten enligt ovan fram tom 27/1. Sedan ville hon skriva på att jag skulle jobba 25% varannan dag och 50% varannan dag.. Här gick det undan sörrni och ingen hänsyn till hur patienten mår... Det är inte bra att vara sjukskriven och det var ju inte värken som var bekymret utan det satt ju bara i mitt huvud........
 
Min sjukgymnast hade tydligen lovat att jag skulle få låna en TENS-apparat men den såg jag aldrig till......
 
Nästkommande besök kommer jag ej skriva om idag. Då skulle jag få träffa en ortoped också - och tyvärr är även Grå K med på detta besöket.. kommer aldrig glömma de blickarna de kastade till varann under det besöket... Uuuäck vidrigt hur man skall få bli behandlad när man är sjuk :( Mer om det senare...
 
Ha en trevlig lördag fina vänner
 
<3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela