omjagkanhjalpa.blogg.se

Den här bloggen handlar om hur det är att leva med kronisk värk och sjukdomarna Fibromyalgi och Ehlers Danlos Syndrome (EDS) och hopp om att kanske kunna hjälpa fler med liknande bekymmer.

Dags å ge sig..?

Publicerad 2013-11-29 13:33:08 i Allmänt,

Hum hum hum... sängliggande i dag 2.. Idag har smärtan flyttat på sig en del och kanske minskat en aning... Jag försöker ta mig fram utan kryckor idag iaf och det går skapligt.
 
Men va rastlös man bliiiir!!! Och uttråkad. Och FRUSTRERAD. Säger det igen - man är verkligen fången i sin egen kropp.
 
Igår fick jag testa på en sk värmesäng för andra gången. Man ligger med kroppen inuti och huvudet utanför och så är det värme där inuti. Hur skönt som helst. Verkligen kanon för min kropp som ömmar överallt.
 
Det enda som är svårt är att ligga bra. Jag har ju svårt att få kroppen att slappna av helt men igår försökte jag växla lite och låg mestadels på sidan och det funka bättre.
 
Så denna rekommenderar jag för er med kronisk värk. Väldigt skönt för en ömmande kropp. Man kan ställa in upp till 9 lägen och igår låg jag på en 3a i ca 35 minuter.
 
Idag händer det inte mycket som sagt. Försöker röra mig så mycket som jag fixar men det blir mest vila faktiskt :-/.
 
Hoppas ni får en fin fredag <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Emilia!

Publicerad 2013-11-29 14:03:43

Va sköönt! <3 Ni får skaffa er en bastu :))

Postat av: Mami

Publicerad 2013-11-29 17:53:25

Låter väldigt skönt med en sån säng! Var får du tag på en sån? Kramiz❤️

Svar: Jag har ju redan svarat dig privat men tänkte att kanske andra är nyfikna på svaret på din fråga ;) Det är en säng som en massör har hos sig på sin mottagning. Den är som en avlång igloo kan man säga :D där allting förutom huvudet är inne i värme. Vet inte riktigt vad det är för typ av värme men varmt o skönt för en värkande kropp är det iaf ;) Kram <3
omjagkanhjlpa.blogg.se

Postat av: Malin (från midsommar förra året)

Publicerad 2013-12-07 14:30:26

Fina Lina!
Jag tycker så synd om dig som måste leva med så stor smärta. Glöm inte bort att det är helt okej att spy galla över allt ibland även om man är en fighter som du.
Stor kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela